Tomb Raider: Underworld

danie

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Lo stato del gioco è ancora Pre-Alpha, perciò c'è molto tempo ancora. Sicuramente Lara cambirà ancora e ancora e ancora!!
 

Bahamut Zero

Dreamcaster
mah, non ci spererei più di tanto... comunque mica è fatta male.

il 14 febbraio, in occasione del compleanno di Lara, è stata rilasciata una demo versione machintosh di Tomb raider.... Anniversary. Della serie campa cavallo che l'erba cresce....
 

danie

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Bahamut Zero ha detto:
mah, non ci spererei più di tanto... comunque mica è fatta male.

il 14 febbraio, in occasione del compleanno di Lara, è stata rilasciata una demo versione machintosh di Tomb raider.... Anniversary. Della serie campa cavallo che l'erba cresce....
Anche se per il 14 Febbraio... per il compleanno di Lara, ben 40 anni, mi aspettavo qualcosa di più della Demo Mac. Va be', comunque secondo me per altre info bisognerà aspettare Marzo... se non la metà del citato mese...
 

Bahamut Zero

Dreamcaster
Eidos si fa desiderare.
Dopo le difficoltà economiche (taglio di budget per molti titoli in cantiere, speriamo almeno che si punti tutto su Underworld invece che produrre una serie di titoli mediocri) e la nomina di nuovi capoccia, si era detto che ad aprile ci sarebbero state nuove releases di materiale per il nuovo Tomb Raider.
Poca roba.... in stile Square Enix, direi, sempre la stessa minestra:

Modelli di paragone Lara Croft then & now
Belle le textures, ma forse avrebbero potuto usare qualche dettaglio in meno dei pantaloni e fare meglio il busto e le braccia. Inoltre di certo il personaggio giocante sarà fatto benissimo, ma che risultato avranno le ambientazioni? Insomma, niente di nuovo.
 

danie

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Be', non è chiaro se siano solo questi i nuovi materiali, è da 5 mesi che non si fanno sentire, inoltre è possibile che ci sia un video, il primo Trailer Ufficiale, nell'ultima o penultima settimana di Aprile.
Si crede anche che il gioco ora sia in Beta e non più Pre-Apha... ci mancherebbe, dopo 5 mesi.
 

Nerodmc4

Filmsource STAFF
danie ha detto:
Be', non è chiaro se siano solo questi i nuovi materiali, è da 5 mesi che non si fanno sentire, inoltre è possibile che ci sia un video, il primo Trailer Ufficiale, nell'ultima o penultima settimana di Aprile.
Si crede anche che il gioco ora sia in Beta e non più Pre-Apha... ci mancherebbe, dopo 5 mesi.
Allora non vedo l'ora che esca questo debut trailer per vedere a che livello siamo arrivati con questo gioco
 

danie

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Nerodmc4 ha detto:
Allora non vedo l'ora che esca questo debut trailer per vedere a che livello siamo arrivati con questo gioco
Il Trailer più che altro sarà un Teaser... durerà pochissimi secondi.
 

Bahamut Zero

Dreamcaster
PlayStation magazine parla bene della press demo rilasciata a marzo, ovvero una porzione del primo livello del gioco. ma pensavo meglio, si cita solo l'ottimo impatto grafico e poco delle decantate novità del gameplay.

The July 2008 issue of Playstation magazine (UK) features a spectacular preview of Tomb Raider Underworld and includes information on Lara Croft's forthcoming nautical incursions. Included in the preview are new undersea screenshots and a first look at our feisty heroine in scuba gear.

According to PSM, "Seeing Lara squeezed into a wetsuit, standing on the deck of her luxury yacht anchored in the Med, two things are clear. First, we really need to return 'Into The Blue' to the video shop. Second, the grave-robbing must be going well if she can afford the kind of boat that Donald Trump would dismiss as showy.

"Lara arrives at this new location - the first level of Tomb Raider Underworld - after learning her father found something here shortly before he disappeared. And at the bottom of the sea lies a submerged temple that hides a lot of the answers to Lara's questions."

"This location is hiding a big secret, though. The main chamber is blocked by a Kraken (read: 'big angry octopus') whose tentacles are wound through the door, pulling it firmly shut. Getting rid of the big squid involves leaping from ledges and poles to creaky old switches and mechanisms, finally releasing a large platform suspended over the leggy flesh-sack's head."

"One of the new game-play features in Underworld appears as Lara clambers through the cavern. As she crosses a bridge the Kraken swings one of his tree-sized tentacles, triggering an 'Adrenaline Moment.' Rather than the button matching mini-games from Legend or Anniversary, this causes a flash of slow motion, giving Lara a split second to evade the limb as it crushes the bridge under her feet."

"Perhaps the best demonstration of just how good this all looks in action, however, comes when Lara reaches the last switch and drops the platform onto the creature - crushing it under a huge slab of rock. It's impossible to tell whether squid-face's roaring death throes and thrashing tentacles are a glossy CGI sequence or the in-game engine."

The full Tomb Raider Underworld preview can be collected in the July 2008 issue of Playstation magazine, on sale now across the UK. Thanks to Tomb Raider Forums for the heads-up.
 

Bahamut Zero

Dreamcaster
qualche antipasto prima dell'E3:
il tema musicale di Underworld, molto carino, un bel nuovo screenshot360 sottomarino (pregevoli gli effetti di illuminazione in particolare), la apertura di rito del sito ufficiale www.tombraider.com, la confezione del gioco...
go_underworld_3460.jpg


e il riepilogo delle caratteristiche, con un accenno alle caratteristiche della versione Wii:
Designed specifically to take advantage of the latest technologies Tomb Raider Underworld represents a new advancement in exploration-based gameplay. As fearless adventurer Lara Croft explore exotic locations around the world, each designed with an incredible attention to detail resulting in breathtaking high-definition visual fidelity that creates a truly believable world and delivers a new level of challenge and choice.

For generations, stories have been told of the fearsome weapon of the Norse god Thor. Legend holds that he who wields the hammer has the power to smash mountains into valleys and the strength to destroy even the gods. For more than a thousand years it has existed only as a myth... until now.

In an ancient ruin on the floor of the Mediterranean Sea, Lara Croft uncovers proof of the Norse underworld and the mythical hammer. As she attempts to unravel the secrets behind these myths, Lara’s perilous journey leads her toward a forgotten power that, if unleashed, could lay waste to all civilization.

FEATURES

• Master your surroundings: Reach new heights with the broadest range of acrobatic abilities and utilize objects within the environment to uncover new paths to explore.

• Explore epic and unknown worlds: Discover ancient mysteries of the underworld hidden within the coast of Thailand, frozen islands of the Arctic Sea, the jungles of Mexico, and more.

• Treacherous and unpredictable challenges: Each level is an elaborate multi-stage puzzle masked within an interactive environmental playground offering more flexibility over how the area is solved.

• New range of combat options: Choose to pacify or kill, target multiple enemies at once with the new dual-target system, and shoot with one hand while suspended with the other.

• New state-of-the-art gear: Utilize the latest technology in Lara’s upgraded inventory to navigate the world including:

• Active Sonar map: A revolutionary new tool that emits an active sonar ping to create a 3D image of Lara’s surroundings, perfect for uncovering hidden items and locations.

• Multi-purpose grapple: A claw-like device with a high-tension cable designed for climbing, rappelling, performing wall runs and manipulating objects within the environment.

• All-terrain hybrid motorbike: A unique vehicle design built to drive on everything from mud to snow and ice.


EXCLUSIVE Wii FEATURES

• Built specifically for the Wii: Level design and environmental challenges are designed to take advantage of the unique capabilities of the Wii Remote and Nunchuk.

• Exclusive Multi-Tool: Excavate hidden secrets with this modernized and expanded tool kit that includes:

• Compressed Air Gun: A high-powered instrument used to clear away dirt or silt.

• Acetylene Torch: An advanced, multipurpose torch used to weld metal objects, set fire to objects, and melt ice.

• Chisel: Pry apart objects or chip away sediment in order to discover hidden secrets.

• Pliers: Extract elements from ancient devices.

• Exclusive Active Aim Combat System: The combat system has been enhanced for more fluid character control and more precise aiming with the Wii Remote and Nunchuk.

• Expanded Camera Control: Take more control of the camera using the Wii Remote. If the Wii Remote is not pointed at the screen, the camera will follow Lara automatically. If it is pointed at the screen, the game will enter a “free look” mode.

La trama dovrebbe riprendere le vicende aperte da Legend (con apparizioni di Ruthland e Amanda, le ricerche di Lord Croft e il mito di Avalon) con declinazioni circa la mitologia nordica e il martello di Thor, senza farci mancare viaggetti in Antartide, i mari tropicali e la giungla (fa molto TR3). Insomma, si preannuncia abbastanza interessante, almeno all'altezza degli altri.
 
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